سایت در حال بارگذاری است ...
۰۲۱۲۲۸۵۳۲۲۱ info@bonyadeghoran.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه پاسداران،خ ناطق نوری،بوستان کتاب،پ۵۶

معالم القرآن

جلسات هفتگی معالم القرآن باحضور آیت الله سیدابوالفتح دعوتی 

در ادامه‌ی جلسات معالم القرآن بنیاد قرآن آیت الله سید ابوالفتح دعوتی به تدریس موضوع “حکمرانی پیامبران” پرداختند.

ایشان فرمودند: اگر در طول تاریخ به شیوه تشکیل حکومت انبیاء نگاه بیندازیم نکات زیادی را متوجه خواهیم شد، برای ایجاد حکومت‌ها مردم مومن با شعائر اسلامی و الهی قیام می‌کنند و به تاوان‌های انقلاب‌ها تن می‌دهند. ای کاش ما از ابتدای انقلاب اسلامی این مسائل را برای مردم تبیین می‌کردیم.

ایشان افزودند: خداوند متعال فرموده‌اند ما انبیاء را نفرستادیم الا زمانی که مردم تمنا کردند.

آیت الله دعوتی ادامه دادند: حاکمان در حکومت‌های مختلف به جامعه القا می‌شوند البته منظور از القا چیز بدی نیست به هر حال مردم تحت تاثیر تبلیغات و جهت‌گیری‌های مختلف حاکمانشان را انتخاب می‌کنند، گاهی اوقات هم حاکمان بد القا می‌شوند مثل آقای بنی صدر اما نکته مهم این است که حاکمان بد توسط خداوند متعال حذف می‌شوند و زمان حکومتشان دوامی نخواهد داشت.

ایشان افزودند: علاوه بر انبیاء بر مردم هم وحی می‌شود، مردم زمانی که در طرف حق ایستاده باشند به خودشان و کارشان مطمئن هستند و این اطمینان خود جلوه‌ای از وحی می‌باشد، نمونه‌اش انقلاب اسلامی ایران است که مردم از قبل از فرار شاه می‌دانستند که او رفتنی است.

آیت الله دعوتی فرمودند: افرادی که به طور واقعی خواهان تشکیل حکومت اسلامی هستند مصمم و پر اعتماد به نفس هستند، آن‌ها از بیان اینکه چه هدفی دارند حتی در حضور مخالفان و حتی قبل از مرگ هیچ ترسی ندارند. در نهایت باید بگویم که طاقوت هیچگاه به پیروزی نخواهد رسید مگر آنکه پیروزی او را به هلاکت نزدیک‌تر کند.

پس از تدریس آیت الله سید ابوالفتح دعوتی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام  به ذکر مصیبت پرداختند و پس از آن سفره‌ی احسان برپا شد.

 

اروین پیرهادی

31 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !